Khamis, 13 November 2014

Kebanyakan wanita yang selalunya gemar mengambil vitamin atau suplemen.Tetapi ,berbanding dengan lelaki amat jarang untuk mereka berbuat demikian.Kenapa agaknya? Rasa-rasanya mereka ni terlalu sibuk dengan kerja sehinggakan kesihatan langsung tak diendahkan.Mereka merasakan bahawa wanita sahaja yang perlu ambil vitamin untuk kulit,untuk langsing,nak putih dan macam-macam lagi.Sedangkan lelaki juga perlu ambil vitamin untuk mengekalkan tenaga setelah penat bekerja.

KENAPA LELAKI PERLUKAN VITAMIN ?
Lelaki masa kini memang kuat bekerja dan sangat sibuk.Kesibukan harian membuatkan badan penat dan kekurangan nutrisi dalam pemakanan serta gaya hidup menyebabkan mereka mudah terdedah kepada risiko penyakit merbahaya.



Balik rumah je terus tidur....penat

Lelaki juga tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung,kencing manis,obesiti,strok dan banyak lagi.Ada di antara mereka yang mengalami perubahan hormon seawal usia 30 tahun yang membawa kepada masalah kesihatan seperti :
  • Mati pucuk
  • Pembesaran prostat
  • Kelesuan
  • Kurang tenaga dan stamina
Gambar kat atas tu,sama je yang berlaku pada suami saya...asal balik dari kerja terus rebahkan diri kat sofa dan terlelap sampai berdengkur-dengkur.Penat sangat gayanya.Suami saya ni banyak kerja luar kawasan yang memerlukan perjalanan sejauh lebih 100 km hampir setiap hari.Dia seorang yang sangat kuat bekerja (worker holic).Memandu ulang-alik tiap-tiap hari macam tu memang sakit pinggang,badan letih,tenaga memang tak cukup.
Macam mana nak layan anak-anak? 
Sebagai isteri kita memang kesian tengok kalau suami dalam keadaan macam tu setiap hari.Takkanlah kita nak biarkan suami terus berkeadaan macam tu kan.
Untuk menjaga kesihatan dan tenaga seorang lelaki,sebagai isteri kita perlu memberi suplemen semulajadi seperti Omega Guard Shaklee yang banyak manfaatnya untuk lelaki yang kuat bekerja.Kalau ada bajet lebih,kita juga boleh memberikan sesudu teh Vivix Shaklee atau Vitalea buat mereka.Untuk penjagaan kesihatan keseluruhan.Hasilnya ,suami kita akan nampak lebih sihat dan kurang keletihan.

KENAPA LELAKI PERLUKAN OMEGA SHAKLEE ?
  • membantu mengurangkan risiko sakit jantung
  • mengurangkan keradangan
  • menggalakkan fungsi otak,sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
  • membantu mengekalkan tekanan darah normal
  • mengawal tahap kolestrol yang sihat
Harus diingat ye,vitamin bukan dadah,makan sehari terus jadi kuat macam badang.Ia perlukan masa untuk menyeimbangkan nutrien dalam tubuh sebelum menampakkan kesan yang diinginkan.



Mesti tersenyum simpul meleret sampai ke telinga kalau suami kita cakap macam tu kan...
Selain dari menjaga makan minum suami,perkara yang sangat perlu diambil berat adalah kesihatan mereka.Jangan dibiarkan sebelum menjadi semakin parah....

Dapatkan sebarang suplemen Shaklee dari saya....

NOREHAN SAAD
ID NO : 969248
SMS/TEL/WHASSUP : 012 9466377
EMAIL : norehansaad81@gmail.com

SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KAWASAN KUALA ROMPIN,ENDAU ,TG GEMUK DAN DI SELURUH MALAYSIA.
COD : KUALA ROMPIN,ENDAU & TG GEMUK.

1 ulasan:

  1. satu lagi yang best kalau ambil omega sebelum makan, tak rasa nak makan banyak sangat...
    tapi air masak kena cukup sbb omega boleh buat kita haus..

    Cara Turunkan Gula Dalam Darah Supaya Tak Kena Potong Kaki

    BalasPadam

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog