Khamis, 15 Oktober 2015

SEGALA YANG INGIN ANDA KETAHUI TENTANG ALOE VERA....




Fakta dan info ringkas

1. Berbanding jus buah yang lain,secara SEMULAJADINYA Aloe Vera kaya dengan :
- 20 mineral
- 20 asid amino termasuk 7 daripada 8 jenis asid amino perlu
- 12 vitamin termasuk vitamin B12 yang lazimnya tidak boleh didapati dalam diet pengamal sayur-sayuran
- Enzim dan koenzim
- Alhraquinone,lignin san saponin menjadikannya minuman lengkap dan sungguh menyegarkan

2. Bagaimana untuk memilih Aloe Vera yang terbaik ?
- Pastikan produk tersebut tulen,berkualiti dan mujarab.Carilah :
- Tanda International Aloe Science Council yang mengesahkan ketulenan Aloe Vera dalam sesuatu produk.Lebih tinggi kandungan Aloe Vera lebih bernilai produk tersebut untuk wang anda.
- 100% Aloe Vera stabil untuk menjamin kesegaran produk.Oleh kerana Aloe Vera lazimnya akan teroksida dalam masa beberapa jam sahaja selepas dituai,ia mudah hilang keberkesanannya dan kemujarabannya.
- Daripada 300 jenis Aloe Vera di dunia,hanya sebilangan kecil sahaja yang sesuai untuk dimakan oleh manusia dan sebilangan kecil ini,Aloe Barbadensis Miller merupakan spesis yang mengandungi tahap nutrien yang paling tinggi.

3. Apakah waktu yang terbaik untuk minum Aloe Vera ?
-Bila-bila masa sahaja iaitu 30 minit sebelum atau selepas makan
- Awal pagi bagi membantu mengawalatur pelbagai jenis bakteria yang mendiami usus.

4. Berapa banyakkah Aloe Vera yang perlu diminum ?
- Oleh kerana Aloe Vera merupakan minuman berasaskan tumbuhan semulajadi,anda boleh mengambilnya seberapa banyak yang anda ingini.Pada mulanya sesetengah orang akan minum sebanyak 30 ml - 60 ml dua kali sehari.Sedikit kesan laksatil mungkin akan dirasai oleh sesetengah orang tetapi ia tidak memudaratkan kerana ia adalah sebahagian daripada proses penyahtoksikan yang sedang berlaku.

5. Siapakah yang sepatutnya mengambil Aloe Vera ?
- Aloe Vera ialah sejenis adaptogen yang memiliki nilai Ph yang hampir sama seperti manusia.Oleh itu,ianya sesuai diambil oleh semua golongan.
- Bagi mereka yang menghidapi sebarang jenis penyakit amat digalakkan mengamalkan minuman ini kerana ia membantu meningkatkan sistem imun dalaman tubuh.
- Namun begitu,wanita hamil harus mendapatkan nasihat pakar ginekologi mereka sebelum mengambilnya.Jika dibenarkan,pengambilan Aloe Vera dalam kuantiti yang sedikit sahaja sudah memadai untuk melegakan sembelit dan mabuk hamil.

6. Apakah khasiat yang akan saya perolehi ?
- Kita perlu ingat segala penyakit berpunca daripada usus yang tercemar.
- Aloe Vera merupakan pilihan yang terbaik untuk mengekalkan tahap kesihatan,merangsang sistem imun,anti keradangan dan penyembuh luka.
- Membantu membersihkan usus (detox),menyingkirkan toksin yang terkumpul dan menjadikan sistem penghadaman lebih bersih.
- Memperbaiki struktur sel kulit agar kelihatan lebih sihat dan berseri
- Bertindak 2 in 1 sebagai agen penyahtoksikan dan kecergasan.

7. Bilakah saya akan dapat merasai khasiatnya ?
- Ianya berbeza mengikut diet dan metabolisme tubuh seseorang individu.Berikan diri anda tempoh selama 2 bulan untuk merasai sepenuhnya khasiat produk ini.Oleh kerana Aloe Vera membantu tubuh membersihkan,memulihkan,melindungi dan menyeimbangkan diri secara berterusan,anda dinasihatkan tidak menghentikan pengambilannya sebaik sahaja anda terasa lebih sihat.Anda juga harus ingat bahawa pengumpulan toksin dalam tubuh juga merupakan perkara yang sentiasa berlaku.

8. Adakah Aloe Vera memiliki sebarang kesan sampingan ?
- Selain sedikit kesan laksatif yang menandakan bahawa proses penyahtoksikan dan pembersihan sistem dalaman tubuh sedang berfungsi dengan sempurna,tiada sebarang kesan sampingan lain yang diketahui.Proses penyembuhan ini merupakan proses dimana toksin dikumpulkan,ditolak dan disingkirkan daripada tubuh.Ianya boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja tetapi lazimnya ia mengambil masa 2 minggu setelah Aloe Vera mula diambil.

9. Bolehkah ia diminum oleh mereka yang sedang mengambil ubat-ubatan doktor ?
- Aloe Vera merupakan suplemen makanan dan boleh diambil bersama ubat-ubatan biasa yang lain.

10. Mengapa anda perlu memilih Aloe Vera kami ?
- Anda tidak perlu bimbang untuk memilin Aloe Vera kami kerana kami telah mendapat pengiktirafan 100 daripada :



Hubungi rakan niaga anda yang peramah jika berminat dengan produk FOREVER.Konsultasi percuma akan diberikan.

NOREHAN SAAD
NO.TEL/SMS/WHASSUP : 012 9466377
EMAIL : norehansaad81@gmail.com

4 ulasan:

  1. Sekarang tiada lagi alasan untuk kekal anggun dan berseri..hehe

    BalasPadam
  2. Salam..boleh ke saya bertanya disini, tuan blog?
    Apa itu laksatif? Adakah ia sama dengan masalah saya?
    Begini.. masalah saya, saya dah habis 1 botol gel aloevera nectar, sangatlah best... saya pun repeat oder.. botol yang kedua saya consume dlm sehari dua je.. jadi sembelit.. dlm 5 hari juga saya consume... kemudian saya stop penggunaannya.. boleh saudara terangkan tak masalah ini.... sebab saya suka sgt kat gel forever tu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tindakbalas berlaku mengakubatkan sembelit.. Jgn risau abiskan Dan terus Amal Dan tinggi Dos pemgambilan dlm sehari

      Padam
  3. Sebenarnya apa itu laksatif?
    Laksatif adalah makanan atau ubat yang diminum untuk membantu mengatasi sembelit dengan membuang kotoran dengan mudah di usus. Laksatif merupakan ubat yang biasanya digunakan untuk mengatasi konstipasi atau sembelit.

    puan aini daud harus minum air 3 liter sehari, ok pertama sekali kita kena tahu yg suplemen mengandungi kandungan vit dlm dos yg tinggi/pekat, setelah kita minum atau telan pil suplemen tersebut, ianya akan berkecai didlm salur pencernaan kita dan semua vit2 ini akan berada dlm salur darah. Jika air yg diminum sedikit, kandungan darah akan menjadi pekat dan menyukarkan vit utk diserap oleh sel-sel badan... Pengambilan suplemen juga membantu utk membaiki sel2 badan dan menyingkirkan toksin dari badan. Air yg byk diperlukan utk proses pengangkutan toksin2 ini keluar dari badan kita.

    BalasPadam

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog