Isnin, 4 Ogos 2014

Raya tahun ni sangat bermakna buat diriku kerana kami sekeluarga termasuk mak, ayah dan semua adik beradik berkesempatan pulang ke Terengganu.
Hari raya ke 3 kami bertolak ke sana kira-kira pukul 11 pagi dan tiba pada jam 3 petang.Perjalanan kami berjalan lancar tanpa kesesakan jalan raya..alhamdulillah
Kepulangan kami sekeluarga juga bertujuan untuk melawat mak saudara yang sakit paru-paru berair..
Hampir seminggu beliau di wad tanpa sambutan aidilfitri..sedih rasanya...
Kami berada di Terengganu selama 3 hari 2 malam...agak singkat masanya memandangkan ada kerja yang perlu diselesaikan..ermm..tak puas rasanya berada di sana ..berat hati juga nak meninggalkan mak saudara dalam keadaannya yang tidak begitu stabil...
Kami sampai ke Rompin pada jam 9 malam hari Jumaat..memang memenatkan kerana perjalanan yang agak jauh di samping melayan kerenah anak-anak yang pelbagai ragam...huh..
Dan pada awal pagi Sabtu kami dikejutkan dengan berita kematian mak saudara..ralat rasanya sebab baru je pulang dari sana...tak sempat untuk melihat pengebumian terakhir arwah...sedihnya...tapi alhamdulillah kami sempat melawat arwah semasa di hospital hari tu...patutla saya rasa nak balik Terengganu je raya tahun ni..rupa-rupanya itu pertemuan terakhir kami dengan arwah...
Semoga roh nya dicucuri rahmat...

Sebelum pulang ke Rompin hari tu..sempat lagi kami ke Pasar Payang Terengganu...kat situ pelbagai jenis barangan dijual..harga pun berpatutan tau..kalau ke Terengganu tak sah kalau tidak shopping di Pasar Payang...memang best...
Antara barang yang selalu dibeli untuk ole-ole mestilah dodol dan keropok kan...

Keropok kering

Keropok kering tu kami beli semasa dalam perjalanan balik...kami singgah di Kemaman.Memang sedap keropok ni.Kedainya terletak hanya di tepi jalan.

Dodol hitam

Dodol ni pulak saya beli di Pasar Payang.Ada yang dibungkus dalam daun dan ada dibungkus dalam plastik je.Rasanya tetap sama.Dodol tu 3 bungkus Rm 10 sahaja.Jom la ke Terengganu...





1 ulasan:

  1. keropok terengganu memang sedap..Alfatihah untuk arwah mak saudara...

    BalasPadam

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog