Rabu, 20 November 2013

APA ITU RESVERATROL ?
Merupakan satu sebatian semulajadi yang terdapat dalam beberapa jenis tumbuh-tunbuhan,buah-buahan,benih-benih,anggur dan produk-produk anggur seperti wain merah.Resveratrol mempunyai polifenolik dan aktiviti-aktiviti antioksidan yang berpotensi meningkatkan kesihatan tubuh manusia.Ianya terbukti dalam banyak kajian makmal dari seluruh dunia.Antioksidan sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada 'berkarat'.

APAKAH KEPENTINGAN RESVERATROL ?
Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas.Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan oleh pencemaran,cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan.Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung.
Buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol yang paling tinggi.Dan untuk pengetahuan semua,buah anggur muscadine ini tidak terdapat di Malaysia.Vivix mengandungi 10 kali ganda resveratrol dari produk kesihatan resveratrol yang lain.Ini kerana selain anggur muscadine,ia turut mengandungi tumbuhan yang juga tinggi kandungan resveratrolnya iaitu polyganum cuspidatum.

Shaklee Vivix menyediakan 100mg of resveratrol dan 1,300 mg ekstrak polifenol dalam setiap hidangan (satu sudu teh)

Shaklee telah memudahkan kita untuk mendapat khasiat dan kelebihan resveratrol ini dalam bentuk suplemen yang dinamakan vivix.Vivix berbentuk cecair dan boleh diminum.
Hanya satu sudu teh sehari mampu menjamin kesihatan yang menyeluruh.In shaa allah....

*Produk ini tidak sesuai diambil oleh wanita hamil,wanita yang menyusukan bayi dan mereka yang berumur 18 tahun ke bawah.

Hubungi saya untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee dan anda layak mendapat konsultasi percuma dari saya....

NOREHAN SAAD
ID NO:969248
SMS/TEL: 012-9466377
EMAIL:norehansaad81@gmail.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog