Rabu, 20 November 2013

Penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas.Ini adalah kerana ketika pesakit dierang asma,keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam peparu menjadi sempit.
Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing),sesak nafas dan sukar untuk bersenam.Ketika otot mengejang,saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan.Keadaan ini boleh menyebabkan paru-paru kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.
Pembengkakkan pada saluran udara bronkiol menyebabkan kesukaran bernafas untuk pesakit asma.


Walaupun penyakit asma sukar diubati,tetapi ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan yang rapi.Asma tidak berjangkit tetapi ia boleh diwarisi dimana anak-anak kepada pesakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.

ASMA DI KALANGAN KANAK-KANAK
Mengikut kajian yang dijalankan,jumlah kanak-kanak yang mengidap asma semakin meningkat dan lazimnya akan sembuh apabila usia meningkat sehingga 12 hingga 13 tahun.Kira-kira 50 hingga 60 % akan sembuh apabila mencapai umur 20-25 tahun manakala 20 % akan mendapat asma yang berterusan.

Serangan Asma Disebabkan Oleh :
  • alahan hidung seperti habuk,debunga,spora kulapuk,epitalial binatang peliharaan
  • udara sejuk
  • senaman
  • jangkitan sistem pernafasan
  • tekanan emosi
  • aspirin dan ubat-ubatan
SUPLEMEN UNTUK ATASI ASMA
Pada kebiasaannya ubat yang disarankan oleh doktor untuk pesakit asma ialah steroid.Kita sedia maklum bahawa steroid akan memberi kesan jangka panjang.Kajian mendapati,mereka yang megidap penyakit yang berkaitan dengan inflamasi seperti asma mempunyai kandungan omega 3 yang rendah.
Kajian klinikal University Of Maryland Medical Centre menunjukkan 29 kanak-kanak asma yang diberi makan minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA selama 10 tahun mampu mengurangkan simpton asma berbanding yang tidak diberi omega 3.

PENYELIDIK MENCADANGKAN SOKONGAN NUTRISI YANG MENGANDUNGI ASID LEMAK OMEGA-3 ADALAH SELAMAT DAN PRAKTIKAL UNTUK MERAWAT MASALAH BERKAITAN PEPARU DAN PERNAFASAN.

BAGAIMANA OMEGA SHAKLEE DAPAT MERAWAT MASALAH ASMA ?
Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia.Ia terdiri daripada 7 asid lemak omega -3 semulajadi iaitu EPA ,DHA,ALA dan lain-lain.
Omega Shaklee dihasilkan melalui satu proses penyulingan prorietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega 3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang dikawal.Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega 3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat,merkuri,kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.
Omega Guard juga 50% lebih pekat berbanding jenama lain di pasaran.

Pengambilan Omega secara konsisten Inshaallah dapat membantu meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.Ia memberi rasa panas dan kelegaan dari dalam.

Bagi mereka yang ada bajet lebih tu ,bolehlah ambil Nutriferon(Interferon semuljadi shaklee).Interferon berkeupayaan menghalang populasi sel imun yang mencetus asma.


Buatlah pilihan yang terbaik untuk anak dan diri kita sendiri...Hubungi saya untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee dan anda layak mendapatkan konsultasi percuma dari saya...

NOREHAN SAAD
ID NO:969248
SMS/TEL:012-9466377
EMAIL:norehansaad81@gmail.com


0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog