Isnin, 9 September 2013

Salam semua...keadaan cuaca sekarang yang tidak menentu menyebabkan kesihatan agak terganggu terutamanya anak -anak.Baru-baru ni ,anak saya Haqim,1 tahun 3 bulan,terkena selsema..akibat jangkitan dari abangnya Hazim ,5 tahun...Haqim masih menyusu badan dan menakjubkan apabila selsemanya hilang dalam masa sehari sahaja..Alhamdulillah..saya rasa agak terkejut kerana sebelum ni nak hilang selsema tu akan ambil masa beberapa hari...
Saya terfikir juga kenapa cepat hilang...baru saya teringat yang saya mengamalkan pengambilan Vitamin C Shaklee..ternyata berkesan untuk memulihkan selsema..anak saya Hazim..batuk dan selsema juga tidak berlarutan kerana saya memberinya Omega Guard Shaklee yang bagus untuk sistem pertahanan badan dan kecerdasan otak kanak-kanak..

Ada beberapa tips yang boleh dilakukan semasa anak-anak selsema,batuk dan demam :

  • bagi kanak-kanak yang tidak lagi menyusu,banyakkan meminum air suam
  • mandikan anak dengan air suam
  • tepuk sebanyak 11 kali di belakang dan di hadapan.Tepuk secara perlahan-lahan untuk melonggarkan kahak dan supaya ia jatuh dan keluar melalui najis atau muntah.
  • jika anak demam atau selsema,tetap mandikan anak 3 kali sehari supaya selepas mandi lendir akan mudah keluar
  • jika anak batuk,sapukan minyak telon di belakang badan anak antara jam 1 hingga 3 pagi supaya kahaknya cepat beransur baik.
  • waktu mandi yang sesuai ialah jam 8 pagi,selepas zohor dan sebelum jam 7 malam.Jika terpaksa mandikan selepas jam 7 malam,mandikan dengan air suam.
Jangan biasakan memberi anak-anak yang berumur bawah 2 tahun dengan ubat batuk atau selsema kerana ia tidak sesuai dan mungkin akan memberi kesan sampingan.
Jadi berilah yang terbaik untuk anak-anak kita supaya mereka lebih sihat dan cergas tanpa masalah kesihatan.Pilihan di tangan anda...
Jika berminat dengan suplement Shaklee sila hubungi saya..

NOREHAN SAAD
ID NO: 969248
SMS/TEL:012-9466377
EMAIL:norehansaad81@gmail.com

Ada masalah kewangan untuk membeli..jangan risau saya akan memberikan harga yang berpatutan untuk anda...Insyaallah.. :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog