Sabtu, 7 September 2013

Ramai di kalangan kita yang sering mengalami sakit kepala.Terdapat 3 jenis sakit kepala yang biasa dihadapi iaitu :
1) sakit kepala kerana tekanan
2) sakit kepala kerana sinus
3) sakit kepala kerana migrain
Dalam entry kali ini saya ingin berkongsi tentang masalah sakit kepala disebabkan oleh migrain..
Penyakit migrain adalah sejenis sakit kepala yang amat menyakitkan.Simpton yang biasa dialami oleh mereka yang mengidap migrain ialah sakit yang berdenyut-denyut di sebelah bahagian kepala.Kadang-kadang mereka merasa loya dan termuntah.Mereka juga boleh mengetahui yang mereka akan terkena serangan migrain apabila terlihat kerlipan cahaya,garis-garis bersilang atau hilang pandangan buat sementara.

Antara penyebab berlakunya migrain ialah :

  • kekurangan zat dan nutrisi
  • faktor keturunan
  • kesan dari pengambilan ubat-ubatan
  • wanita yang mengalami haid atau pra haid
  • terlalu banyak mengambil kafein
  • mengamalkan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat
Migrain berpunca daripada salur-salur darah di dalam kepala yang mengembang dan kemudian menguncup secara mengejut.Migrain boleh dielak dengan kaedah mengurangkan stress seperti biofeedback,mengendurkan otot dan saraf serta pernafasan perlahan-lahan juga bermanfaat.


Produk Shaklee juga dapat membantu anda meyelesaikan permasalahan ini.B complex dan Ostematrix berupaya mengurangkan migrain anda.Berikut adalah fungsi setiap produk..

Ostematrix
  • terdiri daripada kalsium,magnesium dan vitamin D.Kalsium yang dapat meringankan stress,memperbaiki jantung berdebar,memperbaiki depressi,mood swing dan sakit kepala.Magnesium pula dapat membantu sistem saraf,pengecutan otot dan saraf,menstabilkan denyutan tidak sekata yang sering dihadapi oleh pengidap migrain.
B Complex
  • mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain.Juga pengambilan vitamin ini dapat mengurangkan stress,strok dan depressi.
Kebanyakan mereka yang mengalami migrain akan mengambil ubat tahan sakit yang mengandungi kandungan dadah yang tinggi bagi mengurangkan kesakitan yang dialami.Pengambilan yang berterusan akan memberikan kesan yang buruk kepada diri kita.Oleh itu amalkan pemakanan yang seimbang,rehat yang mencukupi dan mengambil suplement yang bersesuaian untuk menjamin kesihatan yang lebih baik.

Antara testimoni pengguna :


Hubungi saya untuk mendapatkan set ini dan konsultasi seterusnya

NOREHAN SAAD
ID NO: 969248
SMS/TEL: 012-9466377
EMAIL: norehansaad81@gmail.com



0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog