Isnin, 2 Mac 2015

Akhirnya dapat jugak saya memiliki periuk Noxxa yang semakin popular sekarang ni.Alhamdulillah...
Periuk ni memang ajaib sebab boleh digunakan untuk memasak pelbagai jenis masakan.Cepat pun cepat.Jimat masa bagi mereka yang bekerja.Jom saya kongsikan resepi pertama periuk Noxxa ni...

RESEPI PERTAMA DENGAN NOXXA
Saya ni bukanlah pandai sangat membuat kuih tradisional tapi dengan periuk ni segalanya menjadi.Mudah sangat.Hari tu saya cuba buat kuih bakar pandan.Ni resepinya ye....salin cepat...

Bahan-bahannya :
- 1 cawan air pandan
- 2 cawan santan
- 3 biji telur
- 2 cawan tepung gandum
- 1 cawan gula
- sedikit garam

Saya blend semua bahan kat atas tu sehingga sebati.Lepas tu steam selama 7 minit je.Baunya memang harum.Lembut dan sedap....cubalah pasti tak rugi..anak-anak semua suka...sekelip mata je licin...hehehehe..



Dah masak


Sedap kan...

Selamat mencuba resepi dari Noxxa....:)




0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog