Jumaat, 27 Mac 2015


Pada cuti sekolah yang lalu,kami ke Cameron Highland.Ini adalah permintaan saya sebab teringin sangat nak petik dan makan strawberi yang segar.Mengidam la katakan ..Kami bertolak dari Rompin sekitar jam 10 pagi dan tiba di Cameron kira-kira 5 petang.Keadaan cuaca sekarang ni yang panas menyebabkan keadaan tidak sesejuk mana pun di Cameron.Tak perlu pakai baju tebal pun.Hehehe....
Tapi taklah panas seperti cuaca di Rompin.....nyaman dan tenang sangat berada di sana....

Buah strawberi yang masak ....nyum..nyum...

2 tahun lepas kami ada berkunjung ke mari dalam bulan Disember tapi tak boleh nak petik sendiri buah sebab cuaca sejuk.Tapi kali ni kami berpeluang untuk memetik sendiri buah strawberi yang masak ranum tuuu...


Pokok subur menghijau....

Tak sabar rasanya nak rasai pengalaman ni,anak-anak lagi teruja....sebab ini merupakan kali pertama dapat petik strawberi tau...mestilah excited ....awal-awal pagi lagi kami dah terjah ke kebun strawberi tu...takut nanti jalan sesak maklumlah cuti sekolah...

Besar-besar buah yang kami petik...

Harga untuk sekilo buah yang kita petik RM 30 tapi ada promosi diaorang bagi...2 kilo RM 40...jadi kitaorang pilih 2 kilo la....tapi bila siap petik timbang semula lebih 2 kilo....agagagaga....kena topup lagi RM 10....jumlahnya RM 50 ++

Lepas dah puas petik buah,kami ke ladang teh pula....masa tu dah tengahari,cuaca agak panas...


Ladang teh Cameron...

Kat sini kitaorang cuma ambil gambar jelah dan minum teh tarik kat restoran kat situ....harga secawan teh tarik RM 3.50....kaw dia punya teh tarik ....

Muka menahan panas...hihihi...

Ingatkan dapat stay lagi satu hari kat Cameron tapi disebabkan tayar kereta pancit,jadi kitaorang terus bergerak keluar ke Bentong nak cari kedai tayar.Huhuhuhu....tapi suami cadangkan untuk bermalam di Bukit Tinggi , Bentong...Punyalah seronok kitaorang sebab tempat tu memang besttt....


Di Colmar Tropicale, Bukit Tinggi

Memula kami sesat tak jumpa tempat tu tapi cari punya cari akhirnya ketemu juga....huhuhhuhu...sampai-sampai dah senja...memang indah dan damai tempat ni....



Pemandangan waktu senja...

Tempat ni lagi sejuk rasanya dari Cameron....sesuai bagi mereka yang ingin berbulan madu....private place...

Ada itik lagi kat kolam...

Anak saya yang kecik tu ,Haqim, panggil itik tu ayam...sukanya dia....yelah tak pernah tengok itik la katakan....kejap-kejap cakap nak tengok ayam....hahahahaha...


Ada mainan untuk anak-anak

Haqim taknak keluar bila masuk kat mainan tu...puas ku memujuk...aduhhhh.....hampir kesemua mainan dia nak main...satu mainan 2 token, 1 token RM 2....habis jugak dalam RM 20 melayan kerenah anak-anak...sekali-sekala...asalkan diaorang seronok...


Mandi kolam hotel...

Pagi tu sebelum check out sempatla bawa anak-anak mandi-manda kat kolam....memula Haqim cakap dia taknak mandi ..sampai je kat kolam,dia tengok kakak dan abang dia turun ,dia pun nak turun juga...terpaksa pakai seluar jeans mandi kolam.....adoyaiii Haqim.....mandi pulak kat tepi tangga je....dia takut airrrr....hahahahaha......rambut pun tak basah.....

Dah selesai semua,kami bertolak pulang jam 1 tengahari.......pengalaman bercuti yang paling manis buat kami sekeluarga ......Insyaallah ,kami akan berkunjung lagi ke Bukit Tinggi untuk kali yang kedua.....


0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog