Selasa, 16 Disember 2014

Alamak !Banyaknya jerawat bertakhta di muka.Berbagai perasaan yang kita akan hadapi jika keadaan ini terus dibiarkan tanpa rawatan sewajarnya.Jerawat yang banyak menyebabkan kita rasa stress,malu nak berhadapan dengan kawan-kawan,hilang keyakinan diri,sering diejek dan sebagainya.Sampai bila kita nak tanggung semua tu??Selain itu,kaedah mengesan penyakit juga boleh dilihat melalui jerawat di muka.


Ketahui penyakit melalui jerawat

KAEDAH KESAN PENYAKIT MELALUI JERAWAT

Tahukah anda semua,setiap jerawat yang tumbuh di muka menandakan tahap kesihatan dan penyakit yang kita hidapi.Jom kita selidik...
Kedudukan jerawat :
  • Dahi - Sistem penghadaman.Ianya berpunca dari kesan diet yang tinggi lemak.Boleh dicegah melalui detoks dengan teh hijau yang tinggi dengan kandungan antioksidan dan tingkatkan pengambilan air.
  • Di tengah antara kedua-dua kening - Hati.Berpunca dari alkohol,produk tenusu,alahan terhadap makanan.Jadi,elakkan makanan dan minuman yang mendatangkan alahan.
  • Telinga dan hujung mata - Buah pinggang.Berpunca daripada dehidrasi dan kekurangan air.Digalakkan meminum air putih sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.Elakkan pengambilan kopi,teh,garam dan MSG.
  • Pipi - Sistem respiratori.Berpunca daripada merokok,pencemaran udara.Pencegahan boleh dilakukan dengan berhenti merokok.Elakkan berada di kawasan berudara kotor,jerebu,asap.Disarankan agar memakai topeng muka.
  • Hidung - Jantung.Ianya berpunca daripada masalah tekanan darah tinggi.Cegah ia dengan mengambil makanan yang kaya dengan Omega-3 seperti buahan,sayuran,kekacang dan ikan.Gunakan alatan mekap yang bersih untuk mengelakkan pengumpulan kotoran pada liang roma.
  • Bawah pipi - Hormon.Berpunca daripada hormon yang tidak stabil.Pilih makanan yang berkhasiat.Elakkan stress dan lakukan senaman ringan terutamanya ketika datang haid.
  • Dagu - Perut.Berpunca daripada pengumpulan toksin akibat pemakanan.Pencegahan melalui detoks dengan mengamnil lebih serat untuk membantu penghadaman.
  • Leher - Jangkitan kuman.Berpunca daripada jangkitan kuman dalam salur darah.Mesti minum air yang banyak,makan makanan yang tinggi kandungan vitamin c,bawang putih untuk membantu sistem tubuh menghapuskan kuman.Juga rehat yang cukup.


Ini cadangan saya untuk masalah jerawat...

Set jerawat Shaklee...

Selain itu, boleh tambah Vitamin C dan Vitamin E...semuanya bagus untuk kulit terutamanya yang ada masalah jerawat dan parut hitam.Ikut kesesuaian masing-masing....

Jom tonton video ni ,lihat apa yang beliau lakukan setelah 7 tahun geram dengan muka yang berjerawat teruk !



Video testimoni pengguna

Mari belek muka masing-masing.tengok jerawat selalu tumbuh kat mana?? Apa maknanya tu?? Apa pula tindakan kita ?? Nak dipicit sakit,nak dibiarkan ..aduh malu rasa....Jadi , jangan segan-segan nak call saya,In syaallah saya bantu dan konsultasi percuma akan diberikan...

NOREHAN SAAD
ID NO : 969248
SMS/TEL/WHASSUP : 012 9466377
EMAIL : norehansaad81@gmail.com

SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KAWASAN KUALA ROMPIN,ENDAU,TG GEMUK DAN DI SELURUH MALAYSIA.
COD : KUALA ROMPIN,ENDAU & TG GEMUK.


0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog