Ahad, 23 November 2014

Semua ibu bapa inginkan anak-anak cemerlang dalam pelajaran.Pelbagai cara dan tips dilakukan untuk mencapai matlamat tersebut.
Dalam peperiksaan akhir tahun 2014 baru-baru ni,anak saya ,Zira berjaya dapat 5A dalam matapelajaran UPSR.
Zira adalah murid 3 Intelek di Sekolah Kebangsaan Sungai Puteri.Dalam kelas pula dapat nombor 13. 24 orang murid 3 Intelek dapat 5A.Ramai tu....keputusan yang agak cemerlang dan meningkat.Tak sangka Zira boleh dapat 5A sebab memang tak pernah dapat pun.Paling tinggi pun 4A je masa tahun 2.Peperiksaan pertengahan tahun yang lepas pun dapat 1A je.Banyak peningkatan.Sebagai ibu memang saya bangga dengan keputusan tersebut.Sebelum peperiksaan tu,saya ada cakap kat dia,kalau kakak boleh dapat 5A,ibu bagi hadiah tau.Mungkin sebab tu kot dia buat sungguh-sungguh....kat sekolah pun dia dapat hadiah....suka dia...



Hadiah Zira dapat kat sekolah

Jom saya kongsikan beberapa tips anak cemerlang buat korang semua :
  • Bila anak balik sekolah,sentiasa check ada kerja sekolah ke tak.Jadilah ibu bapa yang prihatin terhadap kerja sekolah anak-anak.
  • Sentiasa bersama-sama membuat kerja sekolah dengan anak-anak.Bantu mereka selesaikan kerja sekolah sehingga siap.
  • Tetapkan satu jadual belajar di rumah agar masa digunakan dengan sebaik-baiknya.
  • Beli buku latihan untuk anak-anak supaya mereka biasa menjawab soalan.
Teringat saya pada ucapan pengerusi PPD dalam majlis anugerah kecemerlangan yang lalu,beliau menekankan bahawa kita ni janganlah mengharapkan semata-mata pada guru di sekolah.Ibu bapa juga mesti sama-sama dalam memberi pendidikan pada anak-anak terutamanya yang baru memasuki alam persekolahan.Ajar anak-anak membaca,mengeja dan mengira di rumah.Barulah mereka tidak ketinggalan dalam kelas.Seiring dengan kawan-kawan.



Antara buku latihan Zira

Selain itu juga,saya bekalkan anak-anak saya dengan Omega Guard Shaklee yang kaya dengan asid lemak omega-3,DHA & EPA yang penting untuk perkembangan otak mereka.Bukan itu je,Omega juga untuk sistem imunisasi,asma dan masalah ekzema tau.Banyak manfaatnya.Hanya 1 biji sehari.Sebotol ada 90 biji.Harga sebotol hanya RM 125.Berilah yang terbaik untuk anak-anak.
Harapan saya ,Zira akan terus kekalkan prestasi cemerlang dalam akademik sehingga berjaya ke menara gading.Itulah impian seorang ibu pada anak-anak,ingin melihat mereka berjaya dalam hidup.Cemerlang dunia dan cemerlang akhirat juga....In syaallah....

1 ulasan:

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog