Jumaat, 4 Julai 2014

Bulan puasa pelbagai juadah disediakan samaada di bazar ataupun dimasak sendiri di rumah.Biarpun kita berpuasa tetapi kesihatan diri mestilah dijaga.Untuk itu,saya kongsikan beberapa tips ringkas untuk anda kekal menjaga kesihatan di sepanjang bulan Ramadhan ini...In shaa allah..

1) MEMBATASKAN MAKANAN BERSANTAN,BERLEMAK DAN BERKOLESTROL TINGGI

Pengambilan makanan yang tidak sihat boleh menimgkatkan serangan penyakit.Meskipun makanan sebegini akan menggoda selera anda tetapi janganlah terlalu ikutkan hati untuk memakan kesemua hidangan yang berisiko ini.

2) PASTIKAN KEBERSIHAN MAKANAN

Kebersihan sangat penting walau di mana kita berada dan apa jua yang kita lakukan.Paling penting,makanan yang dimakan serta persekitarannya juga perlu bersih dan bebas daripada virus dan bakteria.Lebih-lebih lagi makanan yang dijual di bazar.Ini penting untuk menjaga kesihatan yang baik.

3) AMALAN OLAHRAGA

Tidak kira sesibuk mana pun anda di bulan puasa anda perlu berolahraga.Tidak perlu melakukan olahraga yang berat,tetapi pastikan anda tetap aktif setiap hari dengan melalukan aktiviti seperti berjalan,berjogging,mengemas rumah dan lain-lain.

Salah satu suplemen Shaklee yang berfungsi untuk mencegah penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL (jahat) ialah Pyhtocol - ST..




Pyhtocol-ST Shaklee menurunkan kolestrol secara semulajadi.Ia membekalkan 2,000 mg Fitosterol sehari.Fitosterol mempunyai struktur yang hampir sama dengan kolestrol.

Manfaat Pyhtocol-ST di bulan Ramadhan :
  • Mencegah penyerapan kolestrol dalam darah
  • Badan ringan
  • Penyah toksin
Hubungi saya untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee dan anda layak mendapat konsultasi percuma dari saya.

NOREHAN SAAD
ID NO : 969248
SMS/TEL/WHASUUP: 012 9466377
EMAIL : norehansaad81@gmail.com

SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KAWASAN KUALA ROMPIN,ENDAU,TG GEMUK DAN DI SELURUH MALAYSIA.
COD : KUALA ROMPIN,ENDAU & TG GEMUK.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog