Isnin, 30 September 2013

Ketuat ialah sejenis penyakit kulit dimana kawasan yang dijangkiti akan timbul dan menjadi keras.Ketuat disebabkan oleh virus dan boleh menjangkiti orang lain jika dibiarkan berlarutan.

Virus Human Papilloma(HPV) adalah virus yang menyebabkan masalah ketuat boleh terjadi.Ketuat boleh merebak melalui sentuhan.Mana-mana bahagian kulit yang dijangkiti akan bengkak,menjadi kasar dan keras.Kawasan yang sering dijangkiti ialah tangan,jari dan kaki.Mereka yang mempunyai masalah kurang daya tahan diri seperti penghidap HIV atau sistem pertahanan kulit yang lemah seperti ekzema atau tidak menjaga kebersihan diri akan lebih mudah dijangkiti ketuat.


contoh ketuat di tangan

Saya menulis entry tentang ketuat disebabkan oleh ingin berkongsi satu testimoni yang dialami oleh anak saudara saya sendiri..baru berusia 5 tahun tapi kedua-dua belah tangannya telah dijangkiti ketuat.Ibunya sendiri yang bertanya pada saya...ada tak produk shaklee yang boleh merawat ketuat anak dia tu,sebab ketuat tu dah merebak ke bibir pulak...dia risau akan menjadi lebih serius jika dibiarkan...
Saya bagi kat dia beberapa kapsul Vitamin E untuk disapu pada ketuat tersebut.
Caranya ialah ambil sebatang jarum yang bersih dan cucuk vitamin e tu supaya keluar minyaknya lalu sapukan pada ketuat tersebut.
Alhamdulillah..beberapa hari selepas tu..ketuat tu dah kering dan nampak bersih skit...tapi sayangnya saya lupa nak ambil gambar buat rujukan untuk semua...huhuhu...
Apa yang saya gembira ialah ibunya terus order Vitamin E dengan saya...kalau nak tahu Vitamin E memang banyak khasiatnya terutamanya untuk kecantikan kulit....

vitamin e shaklee

Hubungi saya untuk mendapatkan produk serta konsultasi percuma....

NOREHAN SAAD
ID NO: 969248
SMS/TEL: 012-9466377
EMAIL: norehansaad81@gmail.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog