Jumaat, 27 September 2013

Kebanyakan wanita akan mengalami sindrom pra haid iaitu senggugut.Senggugut atau istilah perubatannya ialah Dismenorea iaitu keadaan di mana seorang wanita merasai kesakitan selama sehari atau beberapa minit akibat serangan haid.Keadaan senggugut itu bergantung kepada seseorang ,ada yang mengalami senggugut yang teruk manakala yang lainnya cuma mengalami kesakitan yang agak sederhana atau sedikit sahaja.


Pengalaman saya semasa haid pada usia remaja  memang akan mengalami senggugut yang agak teruk.Sakit yang teramat sangat di bahagian ari-ari,di bahagian pinggang serta mengalami lenguh-lenguh badan.Berbanding selepas saya sudah berkahwin dan selepas melahirkan anak,masalah senggugut hilang macam tu je..kenapa ye..pelik juga..agaknya sebab hormon kot..hihi..
tapi jangan risau pada sesiapa yang mengalami masalah ni sebab Shaklee ada set untuk senggugut....jom kita baca...

SET SENGGUGUT SHAKLEE


1) GLA COMPLEX
Pengambilan GLA dapat membantu melancarkan kitaran haid serta melegakan simpton pra haid.Selain itu GLA sememangnya dapat meningkatkan kesuburan.Ia juga dapat mengurangkan kesensitifan payudara dan mengawal keinginan makanan yang manis

2) OSTEMATRIX
Wanita yang mengambil kalsium yang mencukupi akan mengurangkan masalah senggugut.Ostematrix juga dapat melegakan kekejangan dan kebas-kebas serta melegakan otot dan saraf.

3) B COMPLEX
# Vitamin B-complex khususnya vitamin B5 ( asid panthothenik ), B6 dan B12 telah terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.

# Vitamin B5 membantu mengurangkan rasa tertekan dan ianya diperlukan oleh kelenjar adrenal.

# Vitamin B6 membantu mengurangkan penyimpanan air, menambahkan aliran oksigen kepada organ wanita, juga membantu menstabilkan paras estrogen ke tahap normal.

# Vitamin B6 juga meringankan symptom-simptom fizikal dan mental termasuk kembung perut, pening, kerimasan dan perasaan marah-marah.

# Vitamin B12 membantu meringkankan tekanan, menghindar anemia dan ianya diperlukan untuk semua fungsi badan

Hubungi saya jika berminat dengan set ini dan konsultasi seterusnya..

NOREHAN SAAD
ID NO:969248
SMS/TEL:012-9466377
EMAIL:norehansaad81@gmail.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog