Rabu, 2 Disember 2015

Strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia.Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk dan setiap tahun , dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok.Sesiapa sahaja boleh mengalami strok termasuk kanak-kanak.Namun , kebanyakan kes menimpa orang dewasa.

APAKAH STROK ?

Fungsi-fungsi otak

Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu.Otak adalah pusat saraf tubuh,ia mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan.Di samping , mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan.
Untuk berfungsi,otak memerlukan bekalan darah yang berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting.Apabila saluran darah di dalam otak pecah ataupun tersumbat,bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.
Bahagian otak itu mula mati.Anda mengalami strok dengan pantas,dengan senyap.Kerosakan otak menjejaskan deria-deria,pertuturan dan pemahaman bahasa.Sebelah tubuh mungkin lumpuh,sikap,corak pemikiran dan ingatan turut berubah.

Berikut adalah cara mudah untuk mengenalpasti gejala strok.Ingat F.A.S.T.

FACE (MUKA) - minta dia senyum.Adakah ekspresi kedua-dua belah wajah tidak sama ?

ARM (TANGAN) - minta dia angkat kedua-dua tangan.Adakah salah satu tangan lemah ?

SPEECH (PERCAKAPAN) - minta dia mengulangi satu frasa.Adakah percakapannya tidak normal ?

TIME (MASA) - waktu untuk memanggil ambulans...

PRODUK FOREVER LIVING YANG BOLEH MEMBANTU 

1) ALOE VERA GEL


- kaya dengan serat tidak larut air (boleh membantu pencernaan) dan serat larut air (boleh membantu mengawal tahap kolestrol dan gula dalam darah)
- kaya dengan saponins sejenis agen pembersih semulajadi yang menghasilkan buih kecil,justeru boleh membantu membersihkan usus dan meningkatkan pergerakan usus.
- sistem pencernaan yang bersih mengurangkan beban hati dan membolehkan hati memetabolismekan lemak dengan lebih efisien.

2) FOREVER ARCTIC-SEA



- menggabungkan minyak ikan dan minyak zaitun untuk memberikan omega-3 dan omega-9 , dan ditambah dengan Vitamin E untuk menjaga kesegaran minyak.
- mengandungi asid lemak perlu,EPA,DHA dan asid oleik yang baik untuk mengurangkan kolestrol tidak baik (LDL) dan meningkatkan tahap kolestrol baik (HDL).

3) FOREVER POMESTEEN POWER


- campuran jus buah-buahan yang tinggi dengan antioksidan termasuk buah delima,beri biru,beri hitam,manggis,pir,raspberi dan ekstrak biji anggur.
- antioksidan boleh melindungi saluran darah dengan meneutralkan radikal bebas.Radikal bebas boleh mempercepatkan proses pengumpulan bahan berlemak (plak) pada dinding saluran darah.

Ingat ye rawat sebelum ianya semakin parah !
Berminat dengan produk Forever ? Hanya hubungi saya untuk maklumat selanjutnya.Konsultasi percuma akan diberikan.

NOREHAN SAAD
TEL/SMS/WHASSUP : 012-9466377

NAK DAPATKAN HARGA LAGI MURAH ???
HANYA DAFTAR AHLI DAN DAPATKAN PEMBELIAN DENGAN DISKAUN SEHINGGA 15%...

JOM JOIN SEKARANG!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog