Ahad, 21 September 2014

Membaca merupakan salah satu hobi saya di masa lapang.Melalui pembacaan, kita dapat membuka minda kita.Pelbagai bahan bacaan yang boleh dijadikan sebagai sumber untuk menambah ilmu.Termasuklah media massa, surat khabar, buku-buku, majalah dan sebagainya.
Antara buku-buku yang biasa saya baca termasuklah buku resepi, buku motivasi, keagamaan, nutrisi dan sebagainya.

   
Tu antara koleksi bacaan yang saya miliki.Saya memang suka membaca buku resepi.Ye la perempuankan mesti suka memasak dan mencuba resepi terbaru.Kalau dulu masa zaman sekolah novel-novel tebal yang berunsurkan cinta pasti menjadi kegilaan.Bertukar-tukar novel dengan rakan memang biasa masa zaman muda belia dulu.2 atau 3 hari baru habis baca sebuah novel tu punyalah tebal.Tapi sekarang tengok novel tebal macam tu dah rasa takde minat pulak.Zaman novel dah berlalu...hehehe..Sekarang ni pantang tengok buku resepi yang best terus je beli menambahkan koleksi...
Sejak menceburkan diri dalam Shaklee ni banyak juga la kumpul buku-buku yang berunsurkan motivasi.Bukannya apa nak latih diri supaya sentiasa bersemangat.Ye la bidang bisnes ni ada kalanya kita rasa down, kecewa .Itulah gunanya buku motivasi untuk kita bangkit dari kekecewaan tu...setiap hari kita mesti baca buku motivasi tau.Barulah sentiasa positif dan buang semua unsur-unsur negatif dalam diri kita...
Selamat membaca...



0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Follow by Email

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Pengunjung blog