Selasa, 6 Mei 2014

Mealshakes merupakan produk keluaran Shaklee yang dirumuskan untuk kanak-kanak.Ia merupakan multivitamin lengkap dengan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap oleh tubuh.Mealshakes berbentuk serbuk yang berperisa vanila.


Dos untuk kanak-kanak 1 tahun ialah hanya 1 sudu teh sehari.Untuk kanak-kanak yang lebih remaja dan dewasa,boleh menikmati sehingga 1/4 cup sehari untuk memenuhi keperluan harian iaitu 1/3 vitamin & mineral,30 % protein dan 3g serat.

KANDUNGAN UTAMA MEALSHAKES



Apa Itu MALTODEXTRIN ??
Adakah Ia Selamat Untuk Kanak-kanak ??

Maltodextrin merupakan bahan perasa/penambah yang biasa digunakan.Ia merupakan karbohidrat yang mudah dihadam yang diperbuat dari beras,jagung,kanji kentang,barli dan gandum.Ianya semulajadi dan selamat digunakan sebagai pemekat atau ' filler' dalam pemprosesan makanan.
Maltodextrin mempunyai glisemik indek yang tinggi.Ia menukarkan karbohidrat yang kompleks kepada glukosa dan dicerna dengan cepat.Dan disebabkan proses inilah ia membantu dalam penambahan berat badan seseorang.
Maltodextrin yang terdapat dalam Mealshakes Shaklee semestinya tidak sama yang terdapat dalam makanan rapu kerana ia bersumberkan bahan semulajadi iaitu ekstrak jagung.So ia selamat untuk kanak-kanak.

Selain itu,sebahagian gula yang terdapat dalam Mealshakes adalah fruktos.Fruktos adalah karbohidrat semulajadi dari buah dan sayur.Dalam Mealshakes sumber fruktos adalah jagung.

Ibu-ibu semua janganlah risau dengan kandungan yang terdapat di dalam Mealshakes Shaklee kerana ianya memang selamat untuk kanak-kanak.Semuanya dari bahan semulajadi...
Bulan ni pulak ada promosi sepanjang Mei 2014...
Beli 6 Mealshakes percuma 1...Jom borong...

NOREHAN SAAD
ID NO: 969248
SMS/TEL/WHASSUP: 012 9466377
EMAIL: norehansaad81@gmail.com

SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KAWASAN KUALA ROMPIN,ENDAU,TG GEMUK DAN DI SELURUH MALAYSIA.
COD : KUALA ROMPIN,ENDAU,TG GEMUK.

1 ulasan:

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog