Sabtu, 21 Disember 2013

Tahukah anda bibir kita mempunyai lapisan yang sangat nipis dan ia mengandungi sedikit melanin yang penting bagi perlindungan terhadap sinar matahari.Oleh sebab itu kita haruslah sentiasa melindungi bibir daripada matahari dengan menggunakan produk bibir dengan perlindungan SPF UVA/UVB.Salah satu masalah yang sering berlaku ialah bibir kering dan mengelupas.Saya ingin berkongsi serba sedikit tentang tips dan cara merawat bibir kering dan mengelupas.Jom kita baca dan amalkan ye...


ANTARA TIPS DAN CARA MERAWAT BIBIR KERING IALAH :
  • kita mestilah minum banyak teh hijau dan air sepanjang hari iaitu 2 hingga 3L sehari kerana bibir kering dan mengelupas menunjukkan bahawa badan kita kekurangan air.
  • bibir kita kurang berpeluh dan kelenjar minyak menjadikan ia mudah terdedah kepada dehidrasi.Oleh sebab itu,kita cenderung untuk menjilat bibir apabila ia mula kering.Namun itu hanya akan memburukkan lagi keadaan.Tambahan pula air liur cepat tersejat.Jadi bibir akan menjadi lebih kering daripada sebelumnya.Oleh itu,elakkan menjilat bibir anda...
  • bibir kering dan mengelupas bukan sahaja disebabkan oleh kekurangan air,tetapi tahukah anda semua,kekurangan vitamin boleh menjejaskan keseluruhan badan kita tidak kira fizikal atau jasmani.Sehubungan dengan itu,pastikan anda mengambil suplemen seperti Vitamin B,Vitamin C dan Vitamin E untuk memelihara bibir anda dari luar ke dalam.
  • diet yang sihat juga penting untuk bibir kelihatan cantik.Jika kita kekurangan asid lemak,berkemungkinan bibir juga akan terjejas.Bahkan manfaat Omega-3 sangat menakjubkan untuk kulit dan bibir anda.Omega Guard Shaklee mampu mengatasi masalah ini.

Set mengatasi bibir kering dan mengelupas

Berminat dengan sebarang produk Shaklee boleh hubungi saya dan anda layak mendapat konsultasi percuma dari saya...

NOREHAN SAAD
ID NO:969248
SMS/TEL:012-9466377
EMAIL: norehansaad81@gmail.com


0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog