Rabu, 7 Oktober 2015

Daun lidah buaya adalah sejenis tumbuhan yang mempunyai banyak khasiatnya.Nama saintifiknya ialah Aloe Vera.Ianya sering digunakan dalam alat solek untuk memelihara kecantikan.


Image result for lidah buaya
Pokok lidah buaya

Orang Red Indian menggelar daun ini sebagai ' kuasa dari syurga '.Marco Polo pula dikatakan pernah melihat ia digunakan oleh orang-orang cina sebagai ubat dan bahan kecantikan dan ia juga dikatakan pernah digunakan oleh Cleopatra,permaisuri Mesir tua yang termasyhur.Sementara itu Iskandar Zulkarnain pula dikatakan terpaksa menakluk sebuah pulau semata-mata untuk mendapatkan tanaman ini bagi merawati tentera-tenteranya yang cedera.Begitulah lagenda daun lidah buaya yang didakwa mempunyai kuasa menyembuhkan pelbagai jenis penyakit yang dikatakan telah digunakan sejak 3500 tahun yang lalu.

Hasil dari kajian yang dijalankan oleh para saintis membuktikan bahawa tanaman daun lidah buaya ini mengandungi pelbagai bahan termasuk antibiotik,bahan pembeku,bahan untuk mengecut,bahan perangsang untuk pertumbuhan dan pereda sakit.Daun lidah buaya juga mengandungi 'hormon luka' yang dapat mempercepatkan kadar penyembuhan pada permukaan kulit yang luka.
Antara komponen yang terdapat dalam daun ini ialah glukos,galaktosa,bahan pemusnah kuman,vitamin,enzim,bahan galian,kalsium dan banyak lagi.Bahan-bahan aktif inilah yang bertanggungjawab menyembuhkan sesetengah jenis penyakit.
Daun lidah buaya khususnya lendirnya memang kaya dengan vitamin C yang dapat membantu memelihara pembuluh darah serta perjalanan darah dengan baik.Bahan pottasium yang terdapat dalam daun ini membantu rentak denyut jantung dan memberangsang buah pinggang untuk membuang bahan lebihan dalam tubuh dan kerana itulah ia dikatakan boleh menjadi bahan ' pencuci yang asli '

Kalau nak tahu,Forever telah mengeluarkan satu produk yang berasaskan daun lidah buaya ini iaitu FOREVER ALOE VERA GEL...




ALOE VERA GEL
  • Minuman berkhasiat yang terdiri dari lebih 202 nutrisi termasuk 20 mineral,20 jenis asid amino,kolagen dan vitamin yang diperlukan oleh badan.
  • Selain itu,sifat semulajadi aloe vera seperti saponins (lendir untuk mencuci),Lignin (kuasa penembusan tinggi/meresap ke dalam sel)
  • Antrakuinon iaitu anti kulat,anti bakteria dan anti virus,meredakan kesakitan,kegatalan dan bengkak.
  • Monosakarida
  • Enzim
  • Ianya mengandungi gel yang distabilkan 100% dan pilihan terbaik untuk memelihara kesihatan sistem pencernaan dan keimunan.
  • Membantu meningkatkan biovailaniliti nutrien kepada sel dan meningkatkan metabolisme tenaga.
  • Mengawalatur fungsi fisiologi dan boleh membantu tidur dan emosi.
  • Boleh membantu dalam penyembuhan sistematik tubuh dari penyakit yang dihasilkan dari proses detoksifikasi yang kurang baik.

 Jika anda berminat untuk mencuba produk ini jangan segan-segan untuk menghubungi saya :

NOREHAN SAAD
WHASSUP/TEL/SMS/: 012 9466377
EMAIL : norehansaad81@gmail.com

JOM SIHAT BERSAMA FOREVER.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom kenal

Popular Posts

Jom borak

Jubah-For-Kids-120x600

Pengunjung blog